Τρίτη, 10 Ιουνίου 2014

Τράπεζα θεμάτων: Ακόμη ένα νεοελληνικό θαύμα!

Μια κοινωνία η οποία αποφασίζει να εξαρτά το μέλλον των πολιτών της από την υποβολή δεκαπεντάχρονων παιδιών σε εξαντλητικές δοκιμασίες, δεν μπορεί παρά να νοσεί βαρύτατα. Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ εφαρμόζει από φέτος την επιλογή εξεταστέας ύλης από "τράπεζα θεμάτων". Τα θέματα αυτά είναι υψηλότατου επιπέδου και σε καμιά περίπτωση κατάλληλα για δεκαπεντάχρονους μαθητές από τους οποίους θα έπρεπε να απαιτούμε μόνο τις βασικές γνώσεις για να γίνουν στο μέλλον σωστοί επαγγελματίες και υπεύθυνοι πολίτες. Δεν είναι δυνατόν να καταστρέφουμε την παιδικότητά τους με το να ξημεροβραδιάζονται στα βιβλία για να μάθουν ανούσια και άχρηστα για το μέλλον τους πράγματα. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ερωτήσεις που θα έπρεπε να απευθύνονται πχ σε γιατρούς (βλέπε βιολογία) και όχι σε παιδιά. Για να απαντήσει κάποιος σε πολλά θέματα βιολογίας πχ, θα πρέπει να "κατέχει το αντικείμενο" δηλαδή να έχει κάποια εμπειρία στο χώρο της βιολογίας ή της ιατρικής. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ερωτήσεις του είδους "μια θεωρία σχετικά με την αιτία της νόσου του Alzheimer" ή "ποια είναι τα σημαντικότερα συμπτώματα" και να απευθύνονται σε παιδιά της πρώτης Λυκείου! Παρομοίως θα μπορούσε κάποιος να κρίνει και τα θέματα των υπολοίπων μαθημάτων.
Ποιος είναι ο στόχος των εμπνευστών αυτού του τερατουργήματος? Να βρουν τις μεγαλοφυΐες ανάμεσα στους εφήβους και να τις προωθήσουν σε μια προβληματική ανώτερη εκπαίδευση που παράγει ανέργους?  Αν κάποιος είναι απλά ιδιοφυΐα όπως πχ ο Αϊνστάιν, θα πρέπει να αποκλείεται από τα ΑΕΙ γιατί δεν έγραψε καλά στην Λογοτεχνία ή στα Θρησκευτικά?
Γιατί επιτέλους δεν μαθαίνουν από τους ξένους και να αφήσουν την επιλογή των σπουδαστών στα εκπαιδευτικά ιδρύματα? Το σύστημα των πανελληνίων ή πανελλαδικών εξετάσεων είναι ανέκαθεν προβληματικό και στέλνει χιλιάδες ικανότατους Έλληνες σε πανεπιστήμια του εξωτερικού όπου συχνά διαπρέπουν παρ' όλο που στην Ελλάδα είχαν απορριφθεί.
Θα το καταλάβουν ότι καταστρέφουν ψυχολογικά τα παιδιά μας όταν τα υποβάλουν σε ανόητες και ανούσιες διαδικασίες χωρίς η κρατική δημόσια εκπαίδευση να είναι σε θέση να τα προετοιμάσει σχετικά? Μόνον η παραπαιδεία ωφελείται από αυτόν τον παραλογισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου