Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Η διαφθορά του κρατικού μηχανισμού ως βασική αιτία της χρεοκοπίας

(Το παρόν κείμενο δεν λαμβάνει την θέση καταγγελίας εφ' όσον δεν βασίζεται σε αποδεδειγμένες μαρτυρίες για παράνομες πράξεις κρατικών λειτουργών, αλλά σε ανώνυμες πληροφορίες ατόμων σε ιδιωτικές συζητήσεις. Λαμβάνει τη θέση πρότασης προς κάθε ενδιαφερόμενο σχετικά με τον τρόπο εξόδου της χώρας από το δημοσιονομικό τούνελ).

 Οι συνεχείς ισχυρισμοί των κρατικών λειτουργών ότι για την 'χρεοκοπία' της χώρας ευθύνονται οι φοροφυγάδες (πχ πρόσφατες δηλώσεις του κ. Πάγκαλου), δείχνει ότι είτε βρίσκονται εκτός πραγματικότητας είτε δεν θέλουν να δουν την πραγματικότητα. Η φοροδιαφυγή στην Ελλάδα οφείλεται στην διαφθορά του κρατικού μηχανισμού ο οποίος θεωρεί όλους τους αυτοαπασχολούμενους 'εν δυνάμει φοροφυγάδες' και τους χρησιμοποιεί 'δια ίδιον όφελος'. Συγκεκριμένα η επίσημη πολιτεία ζητά κάθε τόσο επί πλέον φόρους για 'περαιώσεις' ή 'έκτακτες εισφορές', ενώ ανεπίσημα οι οικονομικοί υπάλληλοί της εκβιάζουν τους επιχειρηματίες για 'φιλική διευθέτηση' των δήθεν φορολογικών παραβάσεων. Οι παραβάσεις αυτές, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι αστείες και βασίζονται σε έναν ελλιπή και διφορούμενο φορολογικό σύστημα το οποίον επιτρέπει τις 'για ψύλλου πήδημα' απειλές εναντίων συνεπών φορολογούμενων.
 Εφ΄ όσον λοιπόν ο επιχειρηματίας ξέρει πως μπορεί να είναι συνεπής φορολογικά, αλλά αυτό δεν τον προστατεύει από το να πληρώσει 'κερατιάτικα', προσπαθεί να εντάξει τα 'κερατιάτικα' στα έξοδα της επιχείρησής του. Γι' αυτό έχει καλλιεργηθεί η νοοτροπία στην Ελλάδα ότι αν είσαι τίμιος είσαι 'χαμένος' γιατί εκτός από τους νόμιμους φόρους, πρέπει να πληρώσεις και τα 'μαύρα' (συνεπώς διπλή φορολογία). Επικρατεί η άποψη ότι 'ας κρύψω όσα μπορώ γιατί έτσι κι' αλλιώς θα μου τα πάρουν και πρέπει να μου μείνει κάτι'.
 Ο συνεπής φορολογούμενος, κατά την διάρκεια του ελέγχου, έτσι κι' αλλιώς θα κατηγορηθεί για φοροδιαφυγή για ασήμαντο λόγο χωρίς να ήταν στις προθέσεις του η παρατυπία και χωρίς να έχει κάνει σκόπιμο λάθος. Ο φορολογικός νόμος είναι διφορούμενος και γεμάτος ανακρίβειες, ενώ παρέχει υπερεξουσία στους ελέγχοντες. Η υπερεξουσία οδηγεί σε κατάχρηση εξουσίας. Αν ο φορολογούμενος καταγγείλει εκβιασμό, όχι μόνο δύσκολα θα βρει το δίκιο του, αλλά θα γίνει και στόχος συνεχών αντεκδικητικών ελέγχων. Συνεπώς η μόνη του λύση είναι να υποκύψει στις απαιτήσεις των κρατικών λειτουργών και να καλύψει τη ζημιά που υπέστη με μελλοντική απόκρυψη εισοδήματος. Έτσι περνά κι' αυτός στην κατηγορία των φοροφυγάδων.
 Συνεπώς οι κυβερνώντες θα πρέπει να πάψουν να κατηγορούν τους γείτονες και να φτιάξουν πρώτα τα του οίκου τους, εκτός αν τους βολεύει η διαιώνιση αυτής της κατάστασης. Θα πρέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο να προστατεύει και να επιβραβεύει τους τίμιους φορολογούμενους. Θα πρέπει το ποινολόγιο να είναι σαφές και να βασίζεται σε αποδείξεις και όχι σε ενδείξεις. Οι δε ποινές να είναι λογικές και όχι εξοντωτικές ώστε να αποφεύγεται η 'κάτω από το τραπέζι' διευθέτηση. Η προώθηση τεκμαρτής φορολόγησης με βάση αντικειμενικά εισοδήματα είναι ένα σωστό βήμα αν δεν προϋποθέτει τη σχέση φορολογούμενου – εφοριακού και αν βασίζεται στην πραγματικότητα μιας βαθιάς οικονομικής ύφεσης. Δηλαδή πρέπει να λαμβάνει υπ' όψιν ότι πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες πράγματι εξασφαλίζουν το ελάχιστο προς το ζειν και δεν είναι όλοι οι γιατροί 'φοροφυγάδες μεγαλογιατροί' και όλοι οι δικηγόροι 'φοροφυγάδες μεγαλοδικηγόροι'. Θα πρέπει να εξηγήσει κάποιος στον κ. Πάγκαλο ότι σήμερα υπάρχουν δικηγόροι που κερδίζουν πολύ λιγότερα από τα 1500 ευρώ το μήνα που αυτός θεωρεί σκανδαλωδώς χαμηλό εισόδημα. Υπάρχουν γιατροί που το μικρό ιατρείο τους τους εξασφαλίζει το ελάχιστο απαραίτητο για μια αξιοπρεπή ζωή και θα πρέπει να φορολογούνται κυρίως με βάση τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Το 'πόθεν έσχες' πρέπει να ισχύει το ίδιο αυστηρά για όλους τους κρατικούς υπαλλήλους συμπεριλαμβανομένων των βουλευτών (το τωρινό 'πόθεν έσχες' ισχύει μόνο τυπικά και όχι ουσιαστικά).
 Ακόμη, η φοροδιαφυγή των μικρομεσαίων δεν πλήττει ουσιαστικά την ελληνική οικονομία όσο οι αδικαιολόγητες κρατικές δαπάνες. Το μυστικό για την οικονομική εξυγίανση είναι η μείωση των κρατικών δαπανών και όχι το 'κυνήγι μαγισσών'.
Η φοροδιαφυγή σε 'υψηλό' επίπεδο γίνεται 'νόμιμα' εφ' όσον πολλές πολυεθνικές επιχειρήσεις τιμολογούν υπέρμετρα τις υπηρεσίες θυγατρικών τους με έδρα σε χώρες χαμηλής φορολόγησης ώστε να εμφανίζουν κέρδη εκεί και ζημία στην Ελλάδα! Αυτό, όμως, είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
 Τέλος η εξυγίανση του κρατικού μηχανισμού θα πείσει ξένους επενδυτές να έλθουν στην Ελλάδα πράγμα που τώρα αποφεύγουν λόγω της υψηλής διαφθοράς.

Που πήγαν τα λεφτά?

Αντγράφω από το http://www.minfin.gr/budget/2010/apolog/PDFApolog/1.3.pdf . Τα διαγραφέντα έσοδα κατά το οικονομικό έτος 2008 ανήλθαν σε €6.086.367.770,35 και είναι αυξημένα έναντι εκείνων του προηγούμενου οικονομικού έτους (€3.519.316.350,92) κατά ποσοστό 72,94%. Η αύξηση αυτή, όμως, οφείλεται κυρίως στην 2/08/10.4.2008 απόφαση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ΦΑΕΕ Αθηνών, με την οποία διαγράφηκαν έσοδα €5.511.351.867 που αφορούσαν πρόστιμα σε βάρος ενός και μόνον οφειλέτη του Δημοσίου^ (αριθμ. φακ. 672663). Η διαχρονική εξέλιξη των διαγραφέντων εσόδων, για τα οικονομικά έτη 2003 - 2008, έχει ως ακολούθως: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΤΟΣ ΥΨΟΣ ΔΙΑΓΡΑΦΩΝ 2003 1.526.833.682,02 2004 1.447.596.869,39 2005 767.181.387,43 2006 1.783.874.897,16 2007 3.519.316.350,92 2008 6.086.367.770,35

Παρασκευή, 9 Σεπτεμβρίου 2011

Προς διάλυση η δημόσια υγεία


Η παρούσα κατάσταση:


Ο ΕΟΠΥΥ κάλεσε τους γιατρούς να συνάψουν προσωρινή σύμβαση "κατά πράξη και περίπτωση" με μικτή αμοιβή 10 ευρώ ανά επίσκεψη και μέγιστο αριθμό επισκέψεων 200/μήνα.
Ο Ιατρικός Σύλλογος προέτρεψε τα μέλη του να μην δεχτούν, αλλά πολλοί γιατροί προέβαλαν τις ανάγκες των ασθενών τους και συμπεριλήφθηκαν στις λίστες του ΕΟΠΥΥ. Τότε άρχισε το μαρτύριο: συνεχή τηλεφωνήματα αγανακτισμένων ασθενών οι οποίοι απαιτούσαν την εξυπηρέτησή τους αδιαφορώντας  για το "πλαφόν" και την δυνατότητα του γιατρού να τους εξυπηρετήσει. Πολλοί με παράλογα αιτήματα όπως "ήρθε ο γιατρός μου στο σπίτι και είπε πως ο πατέρας μου χρειάζεται φυσικοθεραπεία, θα περάσω να μου τις γράψεις", "έχω πονοκέφαλο και ήρθα να μου γράψεις μαγνητική" (ο γιατρός "γράφει" εξετάσεις ή φάρμακα μόνον αν εξετάσει τον ασθενή και συμφωνεί ότι χρειάζονται. Δεν υποχρεούται να εκτελέσει εντολές άλλων γιατρών). Φυσικά ήταν πολλές οι περιπτώσεις αγενών που δεν δίστασαν να βρίσουν θεωρώντας τον γιατρό υπεύθυνο που δεν μπορούσε να τους εξυπηρετήσει. Αυτό οδήγησε πολλούς γιατρούς να κάνουν αίτηση ανάκλησης και να αφαιρεθούν από την λίστα του ΕΟΠΥΥ.

Συμβουλή για το πως μπορείτε να εξυπηρετηθείτε:

Πολλοί ιδιώτες γιατροί έχουν άδεια συνταγογράφησης και αναγραφής παρακλινικών εξετάσεων. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να σας εξυπηρετήσουν με την ελάχιστη αμοιβή και να γλυτώσετε την ταλαιπωρία και τις ουρές. Υπάρχουν περιπτώσεις γιατρών που δέχονται να σας εξετάσουν για συνταγογράφηση με 10 ευρώ αμοιβή. Για μια πιο αναλυτική κλινική εξέταση ζητούν λίγο παραπάνω, αλλά πάντα σε λογικά πλαίσια. Προτείνω να αναζητήσετε τους γιατρούς αυτούς γιατί χωρίς ταλαιπωρία, μπορείτε να εξασφαλίσετε την συνταγογράφηση, αλλά και μια παρακολούθηση της υγείας σας από τον γιατρό με το ελάχιστο δυνατό κόστος.
Δυστυχώς ο ΕΟΠΠΥ δεν έχει ανακοινώσει ποιοι γιατροί έχουν άδεια συνταγογράφησης, αλλά δεν χάνετε τίποτα να ρωτάτε τον γιατρό της αρεσκείας σας.

Τι πρόκειται να γίνει:

Επιβεβαιώθηκε με την δημοσίευση στην Εφημ. της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 2456/3-11-11) η πρόθεση της προηγούμενης κυβέρνησης να καταργήσει τους γιατρούς των ταμείων (ΟΠΑΔ, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ)  και να καθιερώσει απαράδεκτες συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ. Ουσιαστικά καταργεί την πρωτοβάθμια δημόσια υγεία. Αυτό γιατί για να αμειφθεί ο γιατρός με 1000 ευρώ (μικτά, με 'μπλοκάκι', χωρίς ασφαλιστική κάλυψη) θα πρέπει να τον προτιμήσουν περίπου 1000 ασθενείς! (μικρότερος αριθμός δεν θα ισχύει εφ' όσον θα είναι ο ΕΟΠΥΥ που θα αποφασίζει ποιοι ασφαλισμένοι θα πηγαίνουν σε κάθε γιατρό, συνεπώς θα καθορίζει τουλάχιστον 1000 ανά γιατρό). Είναι αδύνατον για ένα ιατρείο να αντέξει το βάρος 1000 ασθενών ακόμη και αν προσέρχονται μόνο για συνταγογράφηση. Η έκδοση ηλεκτρονικής συνταγής απαιτεί περίπου 10' της ώρας και σε μέσο όρο, μπορούν να εκδοθούν 6-7 συνταγές / ώρα! Ο γιατρός δεν μπορεί να προσλάβει γραμματέα γι' αυτή τη δουλειά, γιατί του στοιχίζει πολύ περισσότερο από 1000 ευρώ (μαζί με ασφαλιστικές εισφορές). Επίσης είναι πανάκριβα τα αναλώσιμα για να εκτυπωθούν τόσο πολλές συνταγές (δείτε μόνο πόσο στοιχίζουν τα μελάνια των εκτυπωτών). Σε κάποιες ειδικότητες προβλέπεται πως συμπεριλαμβάνονται και ιατρικές πράξεις! Δηλαδή με αμοιβή μικρότερη του 1 ευρώ, ο καρδιολόγος θα σας εξετάζει, θα σας γράφει τα φάρμακα και θα σας κάνει και καρδιογράφημα!
Ουσιαστικά θα είναι λίγοι οι γιατροί που θα συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ και ο ασφαλισμένος δύσκολα θα εξυπηρετείται.


ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΙΑΤΡΏΝ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


Α’ ΟΜΆΔΑ: 4.000 ΠΑΘΟΛΟΓΟΙ-ΓΕΝΙΚΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ
ΜΗΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ (κατανομή σε ευρώ / Αριθμός Ασφαλισμένων)
1.000 800-1200
1.200 1201-1500
1.400 1501-1800
1.600 1801-2100
1.800 2101-2500
2.000 και άνω 2501 και άνω

Β’ ΟΜΆΔΑ: 1.000 ΠΑΙΔΙΆΤΡΟΙ
ΜΗΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ (κατανομή σε ευρώ / Αριθμός Ασφαλισμένων)
1.000 700-900
1.100 901-1200
1.300 1.201-1500
1.500 1.501-1800
1.700 1.801-2100
1.900 2.101-2300
2.100 2.301 και άνω

Γ’ ΟΜΑΔΑ: 9.000 ΙΑΤΡΟΙ (ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΟΙ, ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΙ,
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΙ, ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΙ, ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΙ, ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΟΙ, ΟΥΡΟΛΟΓΟΙ,
ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΙ, ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟΙ, ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ Ω .Ρ.Λ.) ΜΗΝΙΑΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ* (κατανομή σε ευρώ / Αριθμός Ασφαλισμένων)
1.000 500-1000
1.300 1001-2500
1.600 2501-4000
1.800 4001-5000
2.000 και άνω 5001 και άνω
*στη μηνιαία κλίμ ακα αποζημίωσης της Γ’ ομάδας συμπεριλαμβάνονται και
συγκεκριμένες ιατρικές πράξεις